اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَ فی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَ حافِظاً وَ قائِدا ‏وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

مصوبات

رسانه شورا

تبلیغات

اوقات شرعی

پیوندها


 

رضایی عضو شورای شهر اراک : ساماندهی ورودی و خروجی های شهر اراک نیز باید دستور کار قرار گیرد

 

 

ایرج رضایی گفت: توزیع نامتوازن امکانات ورزشی در نواحی کم برخوردار موضوعیست که باید مد نظر شهرداری قرار گیرد
وی افزود:توزیع نامتوازن المان های شهری در اراک باید تعدیل شود و برای استفاده از المان شخصیت های بزرگی همچون امیرکبیر در مکان هایی مناسب باید تدابیری اندیشیده شود.

رضایی گفت: گسترش پیاده را سازی و برندسازی شهری در هسته مرکزی شهر لازم الاجراست

وی عنوان کرد: پیشنهاد می شود در پارک جنگلی شهید باهنر زمینه ایجاد پیاده راه و دوچرخه راه و جاده سلامت فراهم شود.

رضایی گفت: پیاده راه های اراک و به ویژه در مکان های کم برخوردار باید بازسازی و بهسازی شوند.

او عنوان کرد:سد معبر و توقف های بی جا موجب برهم زدن نظم عمومی شده که می بایستی مناطق برای رفع آن وارد عمل شوند و همچنین ایجاد مراکز تره بار می تواند در بهبود وضع سیما و بصری شهر اراک کمک کند.

ایرج رضایی گفت: با مطالعه دقیق می بایستی مکانی جدید برای آرامستان اراک در نظر گرفته شود.

او افزود حاشیه نشینی در کلانشهر ها یک اسیب به حساب می آید در اراک نیز مناطقی مانند ولی اباد و حاجی آبادحاشیه محسوب شده که می بایستی ساماندهی شوند.

این عضو شورای شهر گفت: عدم صدور سند مالکیت برای ساکنان خیابان های فوتبال و داوران موجب ایجاد مشکل شده که می بایستی با همکاری دستگاه های ذیربط برای مالکان آن سند صادر شود.

او گفت: ساماندهی ورودی و خروجی های شهر اراک نیز باید در دستور کار قرار گیرد چراکه سیمای مناسبی ندارند و همچنین در پارکهای ورودی و خروجی اراک امکانات رفاهی مناسب برای مسافران وجود ندارد که می بایستی این امکانات تهیه و تعبیه شوند.

ایرج رضایی همچنین در خصوص مسائل ترافیکی شهر اراک گفت: اگر بخواهیم مشکلات شهر اراک را دسته بندی کنیم به مشکلات اقتصادی، زیرساختی، مدیریتی و محیط زیستی تقسیم می شوند که برخی مشکلات را چون در گذشته به آن پرداخته نشده باعث بروز مشکلات جدیدتری شده است.

وی افزود: مشکلات موجود ترافیکی شهر اراک ریشه در گذشته و حال دارد که به سه بخش تقسیم می شوند:

بخش ملی: علت فعال نشدن پروژه هایی همچون پل فراهان و سنجان و عدم فعال بودن کمر بندی های شهر اراک ریشه در عدم پیگیری اخذ بودجه توسط نمایندگان و مسئولان استان را دارد.

بخش استانی: در این بخش باعث شده بار ترافیکی شهر های مجاور اراک به داخل شهر اراک منتقل شود برای مثال سرویس های شهر مهاجران در میدان امام خمینی باعث می شود بار ترافیکی مهاجران به اراک منتقل شود.

بخش داخل شهری: در سطح شهر برخی کارها صورت گرفته اما این کارها به دست فراموشی سپرده شده است که در این زمینه سوال هایی نظیر : چه کسانی مجوز اخداث پاساژ فردوسی را داده اند و چرا طرح جامع میدان شهدا مغفول مانده است

وی افزود: شهر اراک نیازمند اجرای طرح ترافیک در هسته مرکزی است اما زیرساخت مناسب برای اجرای آن وجود ندارد.

رضایی گفت: عدم وجود مدیریت صحیح و عدم اجرای صحیح و به موقع طرح جامع و تفضیلی موجب بروز مشکل در شهر اراک شده است.

او گفت: اگر بخواهیم شهر اراک را نجات دهیم اول باید از تک هسته ای بودن خارج شود که این کار مستلزم تمرکز زدایی است و همچنین می بایستی شبکه حمل و نقل سبز و قطار شهری ایجاد کنیم.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

امروز

طراحی سایت
سه شنبه 27 آذر 1397.
شمسی:
الثلاثاء 10 ربيع ثاني 1440.
قمری:
Dec 18 2018.
میلادی:

اعضاي دوره پنجم

آمار سایت

امروز12
دیروز35
این هفته47
این ماه577
مجموع86894

آی پی بازدیدکنندگان : 52.201.244.140
Unknown ? Unknown Tue 18 Dec 2018 11:40

ورود کاربران

Template Design:Afarinesh Group